Miért csinálom? Mibe kerül ez a szerzőknek, olvasóknak? Mi van a szép külső mögött? Többen kérdeztétek. Így nyíltan, de négy részletben válaszolok.

1. Előzmény:

– Én is szerző vagyok. Én is írtam egy könyvet. L. Kovács Eszter: Török basa, hol a hasa?
Egy könyvet, melyet azért írtam meg, hogy általa segítsek a hasonló problémával rendelkező embereknek. Tudom, sokan vagyunk, akik érintettek ebben a témában. A könyvbe beletettem munkámat, pénzemet, és azt tapasztalom, hogy senki nem akarja eladni, senki nem akarja közhírré tenni, hogy van ilyen is.

– Ma Magyarországon nagyipari termékként, tömegesen gyártják a könyveket. Évente (ha jók az információim) 15000 könyv jelenik meg, de az olvasók száma csökken. Manapság sokkal kevesebben fognak könyvet a kezükbe, mint régebben.

– A reklám a kis cégeknek, a szerzőknek megfizethetetlenül drága, így hiába dolgoztunk, a könyv híre nem jut el az olvasókhoz. A kiadó, a kereskedő pedig csak azokat a könyveket reklámozza, melyekhez érdeke főződik. Ami eladásából hatalmas hasznot remél, vagy amelybe ő is pénzt fektetett.

– Az én könyvem nem ilyen. Ezt én (csúnya szóval kifejezve) legyártattam, és úgy gondoltam – én kis naiv –, hogy ezzel részemről befejezve a munka. A könyvszakma többi résztvevőjének feladata, hogy tudassák az emberekkel, hogy van ilyen, és el is adják.

Egy könyv megírására, megjelentetésére fordított munka és pénz megtérülése a szerző számára nem csupán, és főleg nem pénzben mérődik. Szerintem minden szerző elsődleges célja, hogy olvassák a könyvét, hogy eljussanak a gondolatai az emberekhez. Másodlagos cél lehet az, hogy a beletett pénz visszajöjjön, és csak harmadlagos, hogy ebből anyagi haszon is származzon. Legalább is egy kezdő, eddig ismeretlen szerző számára.


2. Miért csinálom?
(Az előzményeken túl, amiben kifejtettem személyes indíttatásomat)

– Mert tudom, hogy nem vagyok egyedüli ilyen szerző.

– Mert tudom, hogy tényleg jók ezek a könyvek. Néhány könyvet már kéziratként is volt szerencsém olvasni, több könyvet pedig könyv formájában. Nem vagyunk egyformák. Biztos, hogy nem tetszik mindenkinek ugyanaz a könyv, de abban is biztos vagyok, hogy mindegyik megtalálja az olvasóját, ha tudnak róla az olvasni vágyók.

– Mert szeretnék ezzel az oldallal egy ingyenes reklámfelületet adni a könyveknek, szerzőknek.


3. Mibe kerül ez a szerzőknek, olvasóknak?

– Pénzbe nem, de munkába igen.
A Facebook-oldal nyílt. Mindenki tehet fel az üzenőfalra könyvajánlásokat, így maga a szerző de az olvasók is.
Azt szeretném, ha elindulna egy beszélgetés a könyvekről. Azt szeretném, hogy az olvasók, akik már olvasták a könyvet, megosztanák velünk a véleményüket. Azt szeretném, hogy az olvasó kérdezhessen a szerzőtől, a szerző pedig válaszoljon.
Ez pedig nem kerül külön pénzbe senkinek.

Azonban a szerzők felé van egy kérésem. Nem feltétele a felkerülésnek, csak mivel mi mindannyian azt szeretnénk, hogy eladjuk a könyveinket, ezért kérem a szerzőket, nézegessétek meg a könyveinket, és ha megtetszik valamelyik, akkor azt vegyétek meg. Persze, nem kötelező, csak ha találtok olyat, amit szeretnétek, és amikor megtehetitek.

De csak akkor érheti el az oldal a célját, ha nem csak én akarom. Ehhez pedig munka szükséges mindenki részéről.
Én csak annyit teszek hozzá, hogy az ajánlott könyveket felteszem a honlapunkra és a Facebook-oldalunkon elindítok egy beszélgetést róla.


4. Mi van a szép külső mögött?

Természetesen jól gondoljátok, nem csak ennyiről szól az ötletem.

Mivel én vállalkozó vagyok, így naná, hogy keresem mindenhol az üzleti lehetőséget.

Miben látok üzletet?
A saját könyve(i)m értékesítésében.

Elindult az Élő Irodalom – Élő Könyv Műhely könyvkiadás tevékenysége. A Szerzők Kiadója címért szállunk versenybe. Részletek a könyvkiadásról

A munka mögötti üzleti részt cégem, a Cseppecske Bt. szolgáltatja.